Uncategorized

Osjećaji su luksuz

Le Maman et la putain (1973)

Sve mi se čini da nisam stvorena za ljubav, bogme ni ljubav za mene. Mimoilazimo se vješto po ovom gradiću. Uvijek je iza ugla kada sam ja već na raskrsnici. Ili ulazi u trgovinu pet minuta nakon mog odlaska. Ne znam radi li to nesvjesno ili namjerno. I tako, nikako da se dogovorimo gdje se upoznati. U kafiću. U parku. Kod nje u stanu. Mora da ona nije za mene. Da jedno drugoj nismo suđene. Nauči kako voljeti. Ustani i nađi je. Pusti da te ona pronađe. Desi će ti se kad najmanje očekuješ. Ne shvaćaju. Postoje oblici ljubavi čije objašnjenje ne stoji u rječnicima. Zapravo i nema neke dobre definicije o voljenju. U školi nas ne uče tome, tobože iskvari će nas. Dabome, pokvarilo nas je. Mada mnogo kasnije. Kad naučimo da su proizvodi ljubavi* i seksa* isti. A tu definiciju voljenja smo samo i dobili. Uz (*) u fusnoti da više ne zapitkuješ jer ljubav je za odrasle. Udarili su cenzuru na ljubav i 12+ ograničenje. Smiješno. Kasnije su se čudili kako ne znam grliti i ljubiti. Ni majku. Ni prijatelja. Ni zavičaj.  Onda kad sam bila u godinama kad se već rađaju prve simpatije. Nisu uzeli za ozbiljno moju simpatiju prema slikarstvu. A poslije sam ne shvaćajući ni sama samo glumila zaljubljenost u nekog. Bilo koga. Bilo šta. Dugo mi je trebalo da savladam i sažvaćem to gradivo. Opet, drugi nisu imali odgovore na moja preosjetljiva pitanja. Odgovore sam mnogo godina kasnije pronašla u knjigama. Najviše u zbirkama poezije. Između stihova i jave.Tada sam se po prvi put počela zaista zaljubljivati. Prvo u jesen. Pa u kišu. Žutu boju. Cvijeće. Korake. Poštapalice. Ulice. Navike. I ne prestajem voljeti. I nisam beznadno-romantična. Nikakav poludjeli idealista. I ne znam kako su to zaključili iz toga što bih da mi svira akustičnu gitaru i da mu čitam poeziju. Da vjerujem u bajke i da ljubav ne postoji, to su mi rekli kad sam odrasla. A ja na to samo klimnem glavom i nasmijem se, jer znam. Znam da je ljubav  samo druga riječ za život.

 

7 thoughts on “Osjećaji su luksuz

  1. Vrlo inspirativno. Zašto bi bilo beznadežno romantično čitanje poezije i sviranje gitare? Romantično jeste a to istoveremeno znači i lijepo, čarobno. Zašto mora biti beznadežno? Da sutra imate šta pričati unucima 🙂

    Liked by 1 person

    1. Hvala puno! 🙂
      Već, mene su par mjeseci ubjeđivali neki ljudi da su te takve stvari “beznadno” romantične (a to su itekako divne besmrtne stvari), a kako je i pjesnik Sarajlić jednom rekao “A mene su sedamdesetih godina prošlog vijeka ubjeđivali da je vrijeme poezije prošlo – I ja, budala, zamalo što i sam u to nisam povjerovao!” 😀 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

