Uncategorized

O onim čudnim danima

18582274_1860445477555166_6136018116436332763_n

Cvjećara “Asja”, Brčanska Malta (Tuzla)

Danas je dvadeset četvrti juli. I sunce polako umiva grad i dobro je jutro. Stvarno dobro. Miješa se miris lipe i pržene kafe dok prolazim Brčanskom Maltom. I nostalgičan je nekako taj oblak mirisa, ali ja ne skrećem pogled sa zelenih drški i žutih latica u cvjećari. Ne volim kada mi se među mislima o zvijezdama sakrivenim u travi, uvuku i one druge, loše slike. Kao ona kada sam se spotakla o kamen ispred punog kafića ili one kad sam pobrkala dane i otišla nedjeljom na fakultet. Pa mi onda pokvare tu neku neobjašnjivu radost sa kojom sam se probudila. I onda, kao u lošem filmu nižu se jedna preko druge gora scena na već pogrešnu. I ne znam kako da se otarasim tih slika a još manje kako da ne gledam taj film. Zašto sam morala na bio-hemiji da se provalim rečenicom “Previše premalo željeza u krvi dovodi do…”? I zašto pobogu na prvim sastancima, entuzijastičnim glasom davim svojim pričama o suncokretima? Kad bih samo mogla šutjeti. Ne gasim se. Nepovezana. Nerazumljiva. Neprilagođena situaciji. Međutim, ne prestajem. Ne znam kako šutjeti. Kao ni prepustiti se trenutku. Uostalom, nekad ne znam ni progovoriti i ponekad na pitanje šta ti znači umjetnost samo slegnem ramenima. I ne želim više NIKAD voljeti pjesnika. A svako svoje NIKAD ponovim još bar tri puta. I mrzi me što ne hodam već trčim i jurim. Kuda samo? I pokreti su mi hitri i grubi, a ne lagani i nježni, ni slični pokretima djevojke u koju bi se neko ikad zaljubio. I što crvenim tako brzo? I što mi je kosa tako divlja kao neka Amazonska šuma? I kuda sam se dovela svojom neodlučnošću i neobičnom čudi? I biću iskrena sad se i ne sjećam zašto sam uopće na Brčanskoj i šta sam tu htjela.

(Ovo mi je devetnaesti dvadeset četvrti juli i nijedan mi se više nikako ne može vratiti ni promijeniti.)

8 thoughts on “O onim čudnim danima

  1. “Ovo mi je devetnaesti dvadeset četvrti juli i nijedan mi se više nikako ne može vratiti ni promijeniti”

    može…naslikaj ga, i biće ti sladak svaki titraj mirisa što ti je ostao u nozdrvama
    svaki put kad pogledaš sliku

    Liked by 2 people

    1. Upravu si, na taj način može! A tvoj komentar o slatkom titraju mirisa me podsjeti na citat iz jednog filma: “If only there could be an invention that bottled up a memory, like scent. And it never faded, and it never got stale. And then, when one wanted it, the bottle could be uncorked, and it would be like living the moment all over again.” 🙂

      Liked by 1 person

  2. Ne znam o kom se filmu radi, ali bilo mi je nešto poznato pa sam proverio
    ovo je iz knjige Rebecca – Daphne du Maurier koju imam i čitao sam svojevremeno pre neku godinu

    A ova reč iz citata – ‘scent’, odmah me asocira na film sa Al Paćinom – Scent of Woman, a znam ga u prevodu – Miris žene 🙂

    Eto, sve to nekako mi povezano, nemam pojma

    Liked by 1 person

    1. Meni taj citat poznat iz Hitchcockovog filma Rebecca (1940), rađen po toj knjizi (nisam imala priliku knjigu pročitati). Možda nekad stignem. A taj Al Paćinov film gotivim! 🙂

      Čudo kako se tako povezuju stvari, pa i na najmanje asocijacije! Mene sad naziv filma “Miris žene” odma’ podsjeti na pjesmu “Sve još miriše na nju” Parnog Valjka ahaha 😀

      Like

      1. Asocijacije su svuda oko nas na osnovu doživljenog, onog što smo čuli, videli, spoznali. To jednostavno ide samo po sebi. kod nekog je više izraženo kod nekog manje. U mom slučaju, ja nekako i funkcionišem po zakonu asocijacija, to mi između ostalog pomaže i u kreacijama, bilo likovnim, bilo pisanim. Jeda asocijacija povlači drugu, rađaju se ideje, granaju se misli, podstiču sećanja… To je odlična stvarčica koja – život znači 🙂

        Liked by 1 person

      2. Upravu si, kod svakog je to drugačije! Meni brainstorming i asocijacije rijetko polaze za rukom, i baš mi je zanimljiv taj koncept rada! Meni više ideja dođe k’o u crtićima, upali mi se lampica iznad glave i pojavi slika o tome kako hoću i šta hoću ahahaha 🙂 😀

        Like

Leave a Reply

