Uncategorized

Sve što o sebi (ne) znam

 

Ko sam ja? Napisala sam plavom hemijskom čitko svoje ime. Ime i prezime. Šta ti to govori o nekom? Ništa. Baš ništa. Ne govori, da li sam plava ili brineta. Ne odaje boju mojih očiju, ni broj mojih godina. Možda je ljepše od mene koja ga nosim. Možda budi oduševljenje ili znatiželju u nekome ko ga čuje ili pročita. Nije ni bitno. Čovjek je satkan od malog miliona niti. Raznobojnih. Crveni konac prvih: Riječi. Koraka. Dana škole. Poljubaca. (Ne)uzvraćenih ljubavi. Izgubljenih prijatelja. Pijanih noći. Ispita. Poslova. Mjeseci bračnog života. I u krug. Čovjeka čine uspomene. Plavi konac sjećanja. Vraćanje na onaj hladan zimski vjetar s početka marta, kada je proljeće u zraku a ljeto u hladu. Dok ti na Trgu nisi siguran, da li da započneš sezonu sladoleda ili ne. Iznenadni pljusak koji te stigne prije nego što stigneš na autobusku stanicu (a mene uvijek pogodi). Na miris januarskih snjegova i ukus pahulja koji ti padaju na popucale usne od hladnoće. Ima tu i boli, brige i tuge, melanholije, sreće, pa suza radosnica. Sve je to sašiveno cik-cak bodom, crni konac koji se isprepliće sa bijelim, kako su nas i učili šivanje na kulturi življenja u osnovnoj školi. Kad se zaljubljuješ u ljude i njihove niti, zaljubljuješ se i u njihove gradove, njihova sjećanja i sanjarenja. U njihovu boju duše. I pamtim ljude isključivo po tim čvorovima tvog i mog konca. Slaba sam sa imenima i loše pamtim lica.

(Napomena za mene: Čvorovi se gube samo ako ih neko odsjeće.)

13 thoughts on “Sve što o sebi (ne) znam

  1. Какво плетиво! Оно које се памти као подсетник да се мало чешће загледамо у нити и чворове… Поздрав! 🙂

    Liked by 2 people

Leave a Reply

